فلزیاب عمق زن

فلزیاب عمق زن

فلزیاب عمق زن به چه دستگاهی گفته میشود ؟

زیاد بودن عمق نفوذ در فلزیاب دلیلی بر خوب بودن و یا برتر بودن آن دستگاه نمی باشد عمق نفوذ زیاد وقتی ارزش دارد که همراه با درصد خطای پایین و دقت بالا باشد. در ایران و دیگر کشورهای باستانی گنج ها و دفینه ها در عمق بالای ۳ متر قرار دارند و سیستمهای VLF برای دستیابی به آنها مناسب نبوده و حتما باید از سیستم های پالسی استفاده کرد.

با توجه به معدنی بودن جنس خاک ایران باید از سیستم هایی استفاده کرد که کمترین حساسیت را به مواد معدنی موجود در خاک داشته باشد. این کاهش حساسیت موجب افزایش عمق کاوش در فلزیاب ها میشود. فلزیاب عمق زن به دستگاهی گفته میشود که از سیستم پالسی و یا سیستم پالسی ارتقاء یافته استفاده میکند.

فلزیاب نقطه زن تصویری چیست

بعضا مشاهده می‌شود که فروشندگان برای دستگاه های خود عمق کاوش های بسیار زیادی را ذکر میکنند و این کار چیزی جز کلاهبرداری نیست. فلزیاب نقطه زن تصویری به دستگاهی گفته می‌شود که علاوه بر داشتن عمق کاوش بالا می تواند اطلاعات دریافتی از زمین را به صورت تصاویر سه بعدی به کاربر ارائه دهد.

تصویری بودن فلزیاب می تواند کمک بسیار زیادی به اپراتور در تشخیص درست اهداف بکند. تخمین شکل عمق و ابعاد هدف فقط در این دستگاه ها امکان پذیر است. توجه به برخی از نکات می‌تواند دسترسی اپراتور به عمق زیاد را تحت تأثیر قرار دهد که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

عوامل موثر در عمق نفوذ فلزیاب عمق زن :

بالانس فلزیاب :

بالانس کردن فلزیاب یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای دسترسی به عمق کاوش زیاد است. این فاکتور از جمله مواردی است که تأثیر آن به صورت مستقیم بر روی عمق قابل دسترسی با دستگاه گنج یاب است. در این پست نحوه بالانس کردن دستگاه گنج یاب را توضیح داده ایم که با مطالعه آن میتوانید دستگاه گنج یاب خود را به راحتی بالانس کرده و در انواع محیط های کاوش از آن استفاده کنید.

دستگاههای فلزیاب دارای دو نوع بالانس دستی و بالانس اتوماتیک هستند و در صورتی که از تجربه کافی در کار با فلزیاب برخوردار نیستید بهتر است از بالانس اتوماتیک استفاده کنید.

استفاده از سیستم پالسی :

فلزیاب ها دارای سیستم‌های کارکرد متفاوتی بوده اما بیشترین عمق قابل دسترس در سیستم‌های پالسی وجود دارد این سیستم ها به دلیل ماهیت کار کردی که دارند در زمین های معدنی و شوره زارها دارای دقت عمل بیشتری بوده و همچنین از عمق کاوش بیشتری نسبت به سیستم های VLF برخوردار هستند.

پس اگر به یک سیستم فلزیاب عمق زن نیاز دارید پیشنهاد ما به شما فلزیاب پالسی میباشد.

انجام تنظیمات مناسب :

فلزیاب نیز مانند دیگر وسایل الکترونیکی دارای تنظیماتی است که در صورت درست انجام دادن آنها میتوانید بیشترین بهره و راندمان را از دستگاه خود بگیرید. در پست تنظیمات فلزیاب خارجی و ایرانی می توانید اطلاعات لازم و کافی را برای انجام تنظیمات دستگاه فلزیاب خود به دست آورید.

استفاده از کویل مناسب :

انواع مختلفی از کویل های فلزیاب وجود دارد و استفاده از برخی از آنها به هیچ وجه توصیه نمیشود.برای انتخاب کویل مناسب فلزیاب می‌توانید به مقاله‌ای که در این رابطه در سایت قرار داده شده است مراجعه کنید.ساخت کویل فلزیاب و استفاده از آن برای پیدا کردن گنج و دفینه به هیچ وجه توصیه نمیشود.

تجربه اپراتوری فلزیاب :

شاید این مورد کمی عجیب به نظر بیاید ولی واقعیت این است که تجربه اپراتور در دستیابی به عمق زیاد بسیار دخیل بوده و مهم است. بعضا مشاهده می شود که یک اپراتور باتجربه با یک دستگاه فلزیاب مبتدی می‌تواند به عمقی دست یابد که یک اپراتور بی تجربه با یک فلزیاب حرفه ای !!!

قبل از شروع به کار با دستگاه فلزیاب حتما سعی کنید که دفترچه راهنمای آن را مطالعه و از تجربه دیگر کاوشگران بهره کافی را ببرید و همچنین در یک زمین تست ساعت‌ها به تمرین بپردازید تا تسلط کافی بر دستگاه خود را به دست آورید.

تست در حضور مشتری توسط خود مشتری انجام می شود.

خدمات پس از فروش:

بعد از اطمینان از اصالت و سالم بودن دستگاه حتما این به این نکته توجه کنید که شرکتی که دستگاه را از آن خرید میکنید دارای خدمات پس از فروش باشد تا در صورتی که بعد از خرید احتیاج به قطعه و یا آموزش داشتید بتوانید با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و یا حتی بتوانید دستگاه خود را ارتقا دهید.

محصولات شرکت افشار  نتیجه تلاش های متخصصین برای موجود سازی دستگاهای گنج یاب وفلزیابی که به نسبت قیمت بسیار پایین به کارایی بالایی رسیده اند،  توجه داشته داشته باشید در انتخاب و موجود کردن این دستگاها تحقیقات فراوانی انجام شده تا مردم به ازای پولی که پرداخت میکنند ازدستگاه کارایی بگیرند و نه صرفا جیب سودجویان این عرصه پر شود و همراه دستگاه خدمات پس از فروش و گارانتی ازشرکت ما تحویل میگرند.

ردیاب فرکانسی 

برای کاتالوگ های شرکت فلزیاب افشار کلیک کنید.

برای مشاوره رایگان  خرید و فروش فلزیاب ها با کارشناسان شرکت فلزیاب افشار در تماس باشید.

شماره تماس کارشناس خرید فلزیاب و تعمیرات فلزیاب مهندس افشار 

09371414171 خط ثابت : 02144569250

تلگرام و اینستاگرام شرکت فنی مهندسی افشار

اینستاگرام شرکت فلزیاب افشار

تلگرام شرکت فلزیاب افشار

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *