روش صحیح کار با فلزیاب

روش صحیح کار با فلزیاب

با خرید دستگاه فلزیاب کار تمام شده نیست و نکات بسیار زیادی وجود دارد که برای موفقیت باید آنها را رعایت کرده و به تجربه کافی دست پیدا کنید. قبلا در مورد نکاتی که قبل از خرید فلزیاب باید به آنها توجه کنید، انواع فلزیاب، انواع تکنولوژی فلزیاب ، بالانس دستگاه فلزیاب، تنظیمات فلزیاب، قوانین گنج یابی و دفینه یابی و همچنین روش های تشخیص فلزیاب اصل از تقلبی و بسیاری از فاکتور های دیگر صحبت کرده ایم.

اما کار با فلزیاب که شاید مهمترین مرحله هم باشد مرحله ی بعد از خرید دستگاه فلزیاب است. کار با فلزیاب را میتوان به رانندگی با خودرویی که به تازگی خریداری کرده اید تشبیه کرد. قبل از رانندگی با خودرو باید مواردی از قبیل گرفتن گواهینامه ، انتخاب خودرو مناسب و … را پشت سر بگذارید اما داستان رانندگی تازه بعد از خرید خودرو شروع میشود و شاید بتوان گفت که اپراتوری فلزیاب مهمترین مرحله در کار با دستگاههای تشخیص فلز است.

ما در این مقاله فقط  به روش صحیح کار با فلزیاب اشاره خواهیم کرد و از بحث های جانبی میپرهیزیم. لازم است برای آشنایی بیشتر با سایر مباحث پست های مربوط به آنها را مطالعه بفرمایید. قبل از هر چیز باید یک مکان مناسب را برای تمرین مهیا کنید. یک باغچه ، باغ ، صحرا و یا دامنه کوهستان مکان های ایده آلی برای تمرین هستند. دستگاه خود را شارژ کرده و مقداری از فلزات مختلف را با خود همراه داشته باشید.

سعی کنید مقداری طلا را نیز با خود ببرید تا بتوانید تفکیک دستگاه فلزیاب خود را نیز محک بزنید. حتما سعی کنید که در شرایط جوی مناسب تمرین کرده و از عوامل ایجاد اختلال در کار فلزیاب دوری کنید. برای افزایش زمان کار و جلوگیری از خالی شدن زود هنگام باتری فلزیاب سعی کنید وقتی که به دستگاه نیاز ندارید آن را خاموش کنید.

فلزیاب را طوری در دستان خود بگیرید که کاملا راحت باشید و وزن فلزیاب بر روی دست شما پخش شود، زیاد خم نشوید زیرا این کار باعث میشود در طولانی مدت به ستون فقرات شما فشار وارد شود. فاصله کویل با زمین چیزی در حدود ۴ تا ۵ سانتی متر باشد و کویل با سطح زمین در یک راستا و موازی حرکت کند. مانند شکل زیر از حرکت دادن کویل به سمت بالا خودداری کنید.

همیشه انتظار داشته باشید که مقدار بیشتری از زباله و اشیا بی ارزش را نسبت به عتیقه و اشیا با ارزش پیدا کنید. سعی کنید دل سرد نشده و به تمرین و تلاش ادامه دهید و به یاد داشته باشید که هر چه بیشتر بگردید بیشتر پیدا می کنید و بهتر است که فلزیاب سبکی را برای خود انتخاب کنید.

وقتی که دستگاه آلارم می دهد فورا اقدام به کندن زمین نکنید و ابتدا محیط را بررسی کرده و یک بار دیگر با دستگاه فلزیاب محل را اسکن کنید. در صورت دریافت مجدد آلارم زمین را در حد ۳۰ سانتی متر کنده و سپس بار دیگر با دستگاه محل مورد نظر را اسکن کنید.

همیشه حواستان به سیستم تفکیک فلزیابتان باشد و در صورتی که به دنبال فلزات با ارزشی هم چون طلا هستید حتماً یک دستگاه گنج یاب خریداری کنید.

اهمیت بالانس در کاوش

همیشه قبل از شروع به کاوش دستگاه فلزیاب خود را بالانس کرده و از درست بودن تنظیمات آن اطمینان حاصل کنید.در دستگاههایی که قابلیت کار با چندین فرکانس مختلف را دارند میتوانید شدت فرکانس ارسالی به زمین را تنظیم کنید.این مورد در هنگامی که به دنبال طلا هستید کاربرد دارد.

تنظیم سنس برای تنظیم حساسیت دستگاه به قطعات ریز به کار میرود و هرچه بیشتر باشد عمق نفوذ کمتر ولی حساسیت به قطعات ریز بیشتر میشود. در استفاده از این دکمه باید دقت داشته باشید و هنگامی که به عمق کاوش بیشتری نیاز دارید نباید حساسیت دستگاه را زیاد بالا ببرید. سعی کنید دکمه را تا آنجا بالا ببرید که صدای بوق ممتد شود و سپس برگردانید تا صدای ممتد به تق تق تبدیل شود. این حالت برای شروع مناسب است.

همیشه آهسته کاوش کنید

یکی از نکات مهم در روش صحیح کار با فلزیاب سرعت حرکت اپراتور است. سعی کنید سرعت حرکت خود را به گونه ای تنظیم کنید که چیزی را از دست ندهید. به خاطر داشته باشید که همیشه نباید سیگنالهای ضعیف را نادیده گرفت در برخی از موارد به دلیل عمق زیاد هدف سیگنال های دریافتی بسیار ضعیف بوده و باعث یک صدای ضعیف در هدفون می شوند. در صورتی که محیط مرطوب کاوش دارای ویژگی هایی باشد که احتمال حضور دفینه در آنجا زیاد بوده، این سیگنال های ضعیف را جدی گرفته و با حفر مقداری از زمین دوباره با دستگاه آنها محل را چک کنید.

پیدا کردن یک هدف با ارزش احتمال وجود اهداف دیگر در آن منطقه را افزایش میدهد در صورت پیدا کردن هدفی، اطراف آن را نیز به دقت بررسی کنید.

 تست در حضور مشتری توسط خود مشتری انجام میشود.

شرکت فلزیاب افشار با مدیریت مهندس افشار در عرصه گنج یابی و فلزیابی همراه شما مشتریان عزیز میباشد.
شرکت ما جزء محدود شرکت های فلزیابی هست که مشاوره رایگان و خدمات پس از فروش دارد و خدماتی مثل تعمیرات فلزیاب و گنج یاب را داراست و شما میتوانید برای خرید ردیاب شعاع زن، خرید فلزیاب تصویری، خرید فلزیاب نقطه زن، خرید فلزیاب پالسی، خرید لایو اسکن، خرید فلزیاب دستی همراه با گارانتی و آموزش رایگان با ما در تماس باشید.

خدمات پس از فروش

بعد از اطمینان از اصالت و سالم بودن دستگاه حتما این به این نکته توجه کنید که شرکتی که دستگاه را از آن خرید میکنید دارای خدمات پس از فروش باشد تا در صورتی که بعد از خرید احتیاج به قطعه و یا آموزش داشتید بتوانید با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و یا حتی بتوانید دستگاه خود را ارتقا دهید.

محصولات شرکت افشار  نتیجه تلاش های متخصصین برای موجود سازی دستگاهای گنج یاب وفلزیابی که به نسبت قیمت بسیار پایین به کارایی بالایی رسیده اند، توجه داشته داشته باشید در انتخاب و موجود کردن این دستگاهها تحقیقات فراوانی انجام شده تا مردم به ازای پولی که پرداخت میکنند ازدستگاه کارایی بگیرند و نه صرفا جیب سودجویان این عرصه پر شود و همراه دستگاه خدمات پس از فروش و گارانتی ازشرکت ما تحویل میگرند.

خرید فلزیاب از شرکت فلزیاب افشار

برای مشاوره رایگان و خرید و فروش فلزیاب با کارشناسان شرکت فلزیاب افشار در تماس باشید.

شماره تماس کارشناس خرید فلزیاب و تعمیرات فلزیاب افشار 

 09371414171 خط ثابت: 02144569250

اینستاگرام شرکت فلزیاب افشار

 

اینستاگرام شرکت فلزیاب افشار

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *