بالانس دستگاه فلزیاب

بالانس دستگاه فلزیاب چگونه انجام میشود

منظور از بالانس دستگاه فلزیاب چیست ؟

بالانس زمین تنظیماتی است که انجام آن باعث افزایش عمق کاوش در زمین های معدنی میشود. زمین های معدنی دارای نمک، ذرات آهن و … است.مقدار این مواد به جغرافیای منطقه، شرایط فعالیت های انسانی در منطقه مورد نظر و … بستگی دارد.

این مواد معدنی به سیگنال های ساطع شده از فلزیاب پاسخی شبیه به فلز میدهند و با توجه به حجم بسیار زیاد زمین در مقایسه با هدف دفن شده، اثر این مواد موجود در خاک میتواند باعث پوشیده شدن اهداف کوچک فلزی شود و فلزیاب نتواند آنها را کشف کند. تاثیر این مواد روی فلزیاب های VLF بیشتر از انواع دیگر است.

انواع بالانس دستگاه فلزیاب

انجام تنظیمات فلزیاب مربوط به بالانس زمین میتواند باعث کاهش این خطاها شود و دقت را در هنگام کاوش بالاتر ببرد و شما میتوانید صداها را واضح بشنوید و سیگنال های مزاحم اختلالی در این کار ایجاد نمیکند.

به صورت کلی ۳ نوع بالانس زمین وجود دارد :

  1. بالانس دستی زمین ( Manual Ground Balance )
  2. بالانس اتوماتیک ( Automatic Ground Balance )
  3. بالانس زمین پیوسته ( Tracking Ground Balance )

در بالانس دستی تنظیمات فلزیاب توسط اپراتور فلزیاب انجام میشود و در این صورت حداقل صدای مربوط به سیگنال های مزاحم شنیده میشود. در بالانس اتوماتیک زمین فلزیاب به صورت خودکار تنظیمات مناسب را تخمین زده و اعمال میکند. این نوع بالانس سریعتر بوده و دارای دقت بیشتری نسبت به نوع دستی دارا میباشد.

در نوع بالانس پیوسته فلزیاب به صورت پیوسته و در حال کاوش تنظیمات لازم را اعمال میکند و در این صورت میتوان اطمینان داشت که تنظیمات اعمال شده همیشه درست است. دستگاههای گنج یاب حرفه ای معمولا دارای هر دو نوع بالانس اتوماتیک و دستی هستند که اپراتور قادر به انتخاب از بین آنهاست. فلزیاب های پالسی تنظیمات مربوط به بالانس زمین را ندارند زیرا آنها بسیار کم تحت تاثیر مواد معدنی و رسانای خاک قرار میگیرند.

نحوه بالانس دستی فلزیاب :

  1. در مکانی که قصد کاوش در آن را دارید فلزیاب را روشن کرده و آن را در حالت All Metal قرار دهید.
  2. تنظیمات بالانس زمین را انتخاب کنید که معمولا با GB Control نمایش داده میشود.
  3. حساسیت ( Sensivity ) را حداکثر در ۷۵ درصد تنظیم کنید.
  4. سوئیچ ترشهولد ( Threshold ) را تا جایی بچرخانید که صدای وزوز پس زمینه به سختی شنیده شود.
  5. کویل را بچرخانید تا یک مکان تمیز حدودا یک متر مربعی را پیدا کنید که دارای اشیاء فلزی ، سنگ های داغ ، شن سیاه دارای مواد معدنی و … نباشد و کویل را همانجا نگه دارید.
  6. هنگامی که کویل را موازی با سطح زمین میگیرید ، کویل را بلند کرده و به آرامی پایین بیاورید و در حین نزدیک شدن به سطح زمین باید بلند شدن صدای ترشهولد را بشنوید. در این حالت گرند بالانس در فلزیاب بسیار زیاد است و باید با پیچاندن سوئیچ از مقدار ان کم کنیم و اگر در حین برداشتن کویل ( دور کردن آن از سطح زمین ) صدای ترشهولد زیاد تر شد یعنی گرند بالانس بسیار کم بوده و باید آن را زیاد تر کنیم. در مرحله بعد یکی از دست ها نیاز است تا گرند بالانس را تنظیم کند در حالی که کویل را با دست دیگر به صورت سریع بالا و پایین میکنیم.
  7. هنگامی که دارید کویل فلزیاب را سریع بالا و پایین میکنید باید گرند بالانس را جوری تنظیم کنید که با حرکت کویل تغییری در صدای ترشهولد شنیده نشود.
  8. اکنون فلزیاب شما آماده کاوش است و اگر در زمینی کار میکنید که دارای مواد معدنی و قطعات ریز آهن است حساسیت دستگاه را کمتر کنید.

بالانس فلزیاب پالسی و بالانس فلزیاب تصویری به همین شیوه انجام میشود.

تست در حضور مشتری توسط خود مشتری انجام می شود.

خدمات پس از فروش:

بعد از اطمینان از اصالت و سالم بودن دستگاه حتما این به این نکته توجه کنید که شرکتی که دستگاه را از آن خرید میکنید دارای خدمات پس از فروش باشد تا در صورتی که بعد از خرید احتیاج به قطعه و یا آموزش داشتید بتوانید با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و یا حتی بتوانید دستگاه خود را ارتقا دهید.

محصولات شرکت افشار  نتیجه تلاش های متخصصین برای موجود سازی دستگاهای گنج یاب وفلزیابی که به نسبت قیمت بسیار پایین به کارایی بالایی رسیده اند،  توجه داشته داشته باشید در انتخاب و موجود کردن این دستگاها تحقیقات فراوانی انجام شده تا مردم به ازای پولی که پرداخت میکنند ازدستگاه کارایی بگیرند و نه صرفا جیب سودجویان این عرصه پر شود و همراه دستگاه خدمات پس از فروش و گارانتی ازشرکت ما تحویل میگرند.

ردیاب فرکانسی 

برای کاتالوگ های شرکت فلزیاب افشار کلیک کنید.

برای مشاوره رایگان  خرید و فروش فلزیاب ها با کارشناسان شرکت فلزیاب افشار در تماس باشید.

شماره تماس کارشناس خرید فلزیاب و تعمیرات فلزیاب مهندس افشار 

09371414171 خط ثابت : 02144569250

تلگرام و اینستاگرام شرکت فنی مهندسی افشار

اینستاگرام شرکت فلزیاب افشار

تلگرام شرکت فلزیاب افشار

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *