آموزش کار با ردیاب آنتنی

آموزش کار با ردیاب آنتنی

آموزش کار با ردیاب آنتنی

  • دازینگ چیست؟

در آموزش کار با ردیاب به لغتی به نام دازینگ بر میخوریم و باید بدانید که چند روش مختلف جهت ردیابی فلزات، اشیاء زیر خاک، آب و هر جسم دیگری وجود دارد که شاید بتوان گفت دازینگ ( Dowsing ) عجیب ترین آنها است که با عنوان پدیده دازینگ ( Dowsing Phenomenon ) نیز شناخته میشود.

روش دازینگ در دوران رنسانس در آلمان ظاهر شد و از آن موقع به بعد طرفداران خاص خود را پیدا کرد، به افرادی که این کار را انجام میدهند «دازر» گفته میشود. روشی فراتر از علم و جالب این است که تنها وسیله مورد نیاز برای این کار، یک چوب به شکل حرف انگلیسی «Y» است که به آن «چوب دازینگ» میگویند، چوبی که به «چوب جادو» نیز مشهور است.

آموزش کار با ردیاب آنتنی

  • تاریخچه دازینگ 

مورخین معتقدند «دازینگ» از قرن پانزدهم، یعنی زمانی که تب جست و جوی فلزات گرانبها در گنج یابی داغ شده بود، در آلمان به وجود آمده است، اما در سال ۱۶۶۲، این روش به عنوان یک عمل خرافی و یک کار شیطانی معرفی شد، چرا که تعدادی از قضات آلمانی معتقد بودند که این نیروی شیطانی است که چوب را هدایت میکند.

در قرن هفدهم میلادی، دازینگ مورد استفاده پلیس و کارآگاهان قرار گرفت و فرانسوی‌ها برای دستگیری جنایتکاران و قانون شکنان، از این روش استفاده کردند، اما سوءاستفاده از دازینگ و متهم کردن بیگناهان باعث شد در سال ۱۷۰، «قانون منع استفاده از دازینگ در موارد پلیسی و جنایی» به تصویب برسد.

در روش سنتی، رایج‌ترین چوبی که در دازینگ استفاده میشود، چوبی به شکل چنگال است که آن را از شاخه درختان جدا میکنند. بعضی از دازرها ترجیح میدهند چوب مورد نظرشان را از شاخه درختان خاصی انتخاب کنند.  مثلاً در اروپا، استفاده از شاخه درخت فندق، هلو و بید بسیار رایج است.

حتی در سال ۱۹۸۶ وقتی ۳۱ سرباز ناتو در یکی از کوهستان‌های نروژ گرفتار بهمن شدند، ارتش نروژ برای پیدا کردن آنها، از این چوب ساده ایگرگی شکل کمک گرفت. امروزه در دنیای مدرن، پلیس برخی از کشورها، از تجهیزاتی شبیه چوب دازینگ، اما به شکل پیشرفته‌تر استفاده میکند برای مثال در سال ۲۰۱۳ یک وسیله به نام ADE 651 توسط ATSC انگلستان به کشور هایی نظیر افغانستان و عراق فروخته شد که بحث و جنجال زیادی به پا کرد و این شرکت ادعا میکرد که این وسیله قادر به کشف انواع بمب، مواد منفجره و انواع مواد مخدر است و بررسی ها نشان داد که آن چیزی جز سیستمی ساده مانند چوب دازینگ نیست!

جایگزین دازینگ در امروز

بسیاری از دازرهای امروزی، استفاده از چوب چنگالی را کنار گذاشته‌اند و به جای آن، دو میله فلزی «L» شکل را در دست میگیرند. هر یک از این میله‌ها در یک دست نگه داشته میشود و قسمت کوتاه محله‌های «اِل» به سمت بالا نگه داشته میشود.

دازرها درباره روش پیدا کردن آب و اشیای زیرزمینی با استفاده از این روش ادعا میکنند که وقتی دازر به شیء مورد نظر در زیر خاک نزدیک میشود، میله‌ها به سمت یکدیگر خم شده و شکل «X» را تشکیل میدهند. علاوه بر میله‌های فلزی، دازرها از میله‌های پلاستیکی و شیشه‌ای نیز استفاده میکنند.

  • توجیه علمی دازینگ

سال ۱۹۸۶ مقاله‌ای در این باره در مجله «نیچر» منتشر شد. در این مقاله نوشته شده بود که دازینگ تا به امروز یک پدیده غیرطبیعی گزارش شده است، اما با کمک علوم ارتدوکس، میتوان آن را توضیح داد. افرادی که از دازینگ حمایت میکنند، بر این باورند که در دازینگ، هیچگونه قدرت ماورایی وجود ندارد، اما پدیده‌ای به نام «احساسات عمیق» روی آن مؤثر است.

گفته آنها خلاصه‌اش این میشود: «ضمیر ناخودآگاه افراد بدون اینکه آنها مطلع باشند، روی بدن آنها تأثیر میگذارد و همین مسأله باعث میشود تا چوب دازینگ، فرد را به سمت منبع مورد نظر هدایت کند.»

  • نظریه آلبرت انیشتین

میتوان حدس زد که شاید تاکید بر تازه بودن چوب در روش اول، به دلیل وجود یک جاذبه و یا مغناطیس بین مولکول های آب و یا ماده معدنی وجود در چوب با آب زیرزمینی است ولی همه این ها حدس و گمانی بیش نیست زیرا بارها و بارها دازرها و پدیده دازینگتحت تحقیق و بررسی های فراوان قرار گرفته اند اما در نهایت نتایجی جز شانسی، ماورالطبیعه و غیر طبیعی را به دنبال نداشته است.

ولی با همه این تفاسیر افرادی همچون انشتین معتقد بودند که پدیده دازینگ واقعی است«من به خوبی می‌دانم که بسیاری از دانشمندان به دازینگ همانطور نگاه می‌کنند که در قدیم به علم نجوم مینگریستند.

آنها امروزه، دازینگ را یک نوع خرافه باستانی تصور میکنند، اما بنا بر آنچه که من میدانم، چنین نظریه‌ای چندان عادلانه نیست. چوب دازینگ، یک وسیله کاملاً ساده است که به سیستم عصبی انسان در برابر عناصر خاصی واکنش نشان میدهد، اما اینکه چگونه چنین چیزی ممکن است، با توجه به علوم امروزی، توضیحی برای آن وجود ندارد.»

  • شواهد باستانی

حتی نقاشی هایی در غارهای عراق کشف شده که دازینگ را نشان میدهد و قدمت آن به هشت هزار سال پیش برمیگردد در مورد دیگری نقاشی‌هایی که بر دیواره بعضی از غارهای اسپانیا کشیده شده، نشان میدهد که در ۴۰ تا ۵۰ هزار سال پیش از میلاد مسیح، مردم باستان از روش دازینگ استفاده میکردند. در مقبره فرعون «توت آنخ آمون» نیز اشیایی شبیه به وسیله دازینگ کشف شده است.

همانطور که متوجه شدید این گونه ردیاب ها ابزار مهندسی نیستند. به این علوم، علوم ذهنی یا باطنی نیز میگویند و در واقع انواع ردیاب های آنتنی و شاقول های ردیابی ابزار های شبه علم هستند ( Pseudoscience ). اولین چیزی که نیاز دارید ارامش  و تمرکز فکراست هرچه ارامش و تمرکز شما بیشتر باشد زودتر به نتیجه میرسید.

و توجه داشته باشید که برای هر کاری باید توانایی ذاتی یا استعداد ان کار در  شما  وجود داشته باشد. از آنجایی که این ابزارها یک ابزار ذهنی هستند. داشتن اعتقاد به عملکرد دستگاه و نتیجه گرفتن از آن بسیار مهم است اگر به ابزاری که دارید اعتمادی ندارید بدانید هیچوقت کار نمیکند و نیت کردن مثل دادن خوراک یا فرکانس به دستگاه عمل میکند.

نحوه نگه داشتن ردیاب ها

در ابتدای آموزش کار با ردیاب انتن ها را بصورتی در دست بگیرید که کاملا در شریط راحت و ریلکس قرار داشته باشید. یعنی دسته ها را محکم نگه ندارید. دست ها در حالت طبیعی و آزاد در کنار بدن قرار گرفته و سپس آنها را بصورت ۹۰ درجه خم نموده و آنتنها را در دست گرفته و به اندازه تقریبی ۴۰ سانتیمتر از هم فاصله دهید.

انتن ها را بصورت افقی نگه داشته و نوک انها را کمی بسمت زمین کج کنید. به این شکل  باد و نوسانات حرکت شما – آنتن ها را کمتر منحرف میکند و خطای شما کمتر میشود توجه کنید سر آنتن ها نباید بیش از حد بسمت پایین خم شود و گرنه از حسایست ردیاب کاسته میشود و اگر انتن ها را  زیاد مستقیم نگه دارید ردیاب بیش از حد حساس شده و کار با ان مشکل میشود.

تمرکز فکر عبارتست از تثبیت ذهن روی یک شی خارجی و یا یک نقطه درونی ابتدا ذهن خود را بر روی یک هدف متمرکز کرده و سپس کاوش را شروع کنید. پس از تمرین تعادل نگه داشتن انتن ها اوپراتور باید یاد بگیرد که گام به گام راه برود و انتن ها را موازی هم و متعادل نگه دارد. قدم ها باید با سرعت نرمال  و محکم و مساوی باشد.

 آموزش کار با ردیاب توسط کاوشگران

یک قطب نما برای تعیین جهات جغرافیایی به همراه داشته باشید. از سمت جنوب به سمت شمال حرکت کنید، قدمهایتان را یکسان و به آهستگی بر دارید، دسته ردیاب را محکم در دست نگیرید، نفس خودتان را حبس نکنید، وقتی ردیاب روی یک نقطه قیچی کرد آن نقطه را علامت گزاری کنید این بار از سمت شمال به سمت جنوب و روبروی نقطه  مشخص شده با فاصله تقریبی بیست متر حرکت کنید تا یک نقطه دیگر را ردیاب قیچی کند.

این نقطه را نیز علامت بگذارید با یک متر فاصله بین دو نقطه را اندازه گیری کنید مثلا فاصله بین دو نقطه ده متر است آن را تقسیم بر دو کنید که پنج متر میشود نقطه وسط دو جایی که اول علامت گذاری کرده اید را مشخص کنید چون یون های جنس با زاویه چهل و پنج درجه از زمین خارج میشوند آن دو نقطه اولیه نقاط خروج یون هستند نه نقطه ای که جنس در آن مدفون است.

وقتی نقطه وسط را به دست آوردید آن را علامت بگذارید و حول محور آن نقطه یک دایره به اندازه سه متر بکشید و خودتان روی خط دایره قرار بگیرید، به سمت حرکت عقربه های ساعت حرکت کنید وقتی حول محور دایره گردش میکنید باید نوک جفت آنتن ها همچنان سمت مرکز دایره را نشان بدهد.

وقتی یک دور کامل زدید و آنتنها همچنان مرکز را نشان میدادند حال به سمت نقطه مرکزی دایره که مشخص کرده اید حرکت کنید، باید هرچه به نقطه  مرکزی نزدیک تر میشوید نوک آنتنها به هم نزدیک شده و روی هدف قفل شوند و وقتی از هدف فاصله میگیرید همزمان نوک آنتنها از هم باز شوند.

توصیه های بیشتر در آموزش کار با ردیاب 

هیچ گاه در هوای بارانی و رعد و برق و در ظهر و زیر نور شدید آفتاب از ردیاب استفاده نکنید. گوشی موبایل همراهانتان و وسایل الکترونیکی را خاموش کنید و ساعت همراه نداشته باشید. و نکته مهم تر اینکه اگر کسی شما را به محیطی میبرد از او بخواهید تا فقط حدود محیط را به شما نشان دهد.

نه نقطه ای را که به آن مشکوک است چون ذهنتان به صورت نا خودآگاه به همان نقطه متمرکز شده و ردیاب دقیقا آن نقطه را میزند. این یکی از کلیدی ترین نکات در آموزش کار با ردیاب است.

از آنجایی که آموزش کار با ردیاب یک عمل کاملا ذهنی است در شروع کار خطا های شما بسیار بالا است و پس از مدتی تمرین کم کم خطای شما کم میشود و توجه کنید که کار ردیابی یک عمل ذهنی است و هر شخص بسته به سلیقه و تجربه خود برای کاهش خطا میتواند تغییراتی در آن بدهد تفاوتی که در اموزش ها می بینید به همین دلیل است.

معرفی دقیق ترین دستگاه گنج یاب شعاع زن

تست در حضور مشتری توسط خود مشتری انجام میشود.

شرکت فلزیاب افشار با مدیریت مهندس افشار در عرصه گنج یابی و فلزیابی همراه شما مشتریان عزیز میباشد.
شرکت ما جزء محدود شرکت های فلزیابی هست که مشاوره رایگان و خدمات پس از فروش دارد و خدماتی مثل تعمیرات فلزیاب و گنج یاب را داراست و شما میتوانید برای خرید ردیاب شعاع زن، خرید فلزیاب تصویری، خرید فلزیاب نقطه زن، خرید فلزیاب پالسی، خرید لایو اسکن، خرید فلزیاب دستی همراه با گارانتی و آموزش رایگان با ما در تماس باشید.

خدمات پس از فروش

بعد از اطمینان از اصالت و سالم بودن دستگاه حتما این به این نکته توجه کنید که شرکتی که دستگاه را از آن خرید میکنید دارای خدمات پس از فروش باشد تا در صورتی که بعد از خرید احتیاج به قطعه و یا آموزش داشتید بتوانید با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و یا حتی بتوانید دستگاه خود را ارتقا دهید.

محصولات شرکت افشار  نتیجه تلاش های متخصصین برای موجود سازی دستگاهای گنج یاب وفلزیابی که به نسبت قیمت بسیار پایین به کارایی بالایی رسیده اند، توجه داشته داشته باشید در انتخاب و موجود کردن این دستگاهها تحقیقات فراوانی انجام شده تا مردم به ازای پولی که پرداخت میکنند ازدستگاه کارایی بگیرند و نه صرفا جیب سودجویان این عرصه پر شود و همراه دستگاه خدمات پس از فروش و گارانتی ازشرکت ما تحویل میگرند.

خرید فلزیاب از شرکت فلزیاب افشار

برای مشاوره رایگان و خرید و فروش فلزیاب با کارشناسان شرکت فلزیاب افشار در تماس باشید.

شماره تماس کارشناس خرید فلزیاب و تعمیرات فلزیاب افشار 

 09371414171 خط ثابت: 02144569250

اینستاگرام شرکت فلزیاب افشار

 

اینستاگرام شرکت فلزیاب افشار

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *