فلزیاب های نوسان ممتدCw

فلزیاب های نوسان ممتدCw

فلزیاب های نوسان ممتدCw

فلزیاب های نوسان ممتدCwاز اختلاف فاز فرکانس کویل یا لوپ فرستنده و گیرنده نوع فلز را تشخیص میدهد و یک جریان فرستنده ایجاد میکنند که در فرکانس و دامنه ای خاص بنوبت کارمیکنند. کوچک ترین تغیییرات در فاز یا دامنه ی ولتاژ گیرنده نشان دهنده ی وجود فلزاست.

فلزیاب ها PI قدرت بیشتری نسبت به سایر فلزیاب ها دارند، دراین نوع فلزیاب ها به دلیل مصرف بالای برق از باتری های اسیدی (موتورسیکلت) استفاده میکند به همین دلیل دارای وزن بالایی هستند. معمولا خود دستگاه همراه با باتری به کمر شخص بسته میشود.این نوع فلزیاب ها قدرت تفکیک ندارند و نمیتوانند فلزات آهنی را از غیر آهنی جداکنند و هر فلز یا آلیاژی را  پیدا میکنند. اکثر دستگاه فلزیاب پالسی یا PI صفحه نمایشگر یا مانیتور نداشته و ساختاری بسیار ساده دارند.

فلزیاب های نوسان ممتدCw

دیگر خصوصیات فلزیاب های نوسان ممتدCw

فلزیاب های نوسان ممتدCw قدرت بالا و بیشترین ثبات و پایداری را نسبت به سایر دستگاه ها دارند. دستگاه فلزیاب های نوسان ممتدCw از جمله دستگاه هایی هستند که به دلیل قیمت کم آنها مورد استقبال کاوشگران زیادی قرار میگیرد. طریقه تشخیص و اشکارسازی فلز بر اساس تغییر شارمیدان اطراف سیم پیچ کاوشگر است که هنگامی که در حوالی فلز قرار میگیرد این پدیده پیش می آید.

بطور خلاصه مدار PI آشکارسازی این تغییر را بر عهده دارد و آنرا به نوسانات کنترل شده با ولتاژ VCO (voltage control oscillator) به سیم پیچ تبدیل میکند و تغییرات صوت خروجی (فرکانس) اصل کار این نوع فلزیاب است. ولتاژ کار این مدارات معمولا” 50-6 ولت است و در برخی مدلها قابلیت تفکیک فلز هم وجود دارد. همچنین گاهی دو سیم پیچ وجود دارد که سیم پیچ دوم کار حذف آلودگیهای محل جستجو و ذرات گرد و غبار را بر عهده دارد.

سیستم های کاری فلزیاب PI

اکثر فلزیابهای موجود در بازار از نوع پالسی هستند. در این سیستم به دلیل استفاده از فرکانسهای خیلی پایین، اثرات زمین، آب، نمک، سنگ کک، چمن مرطوب و تکه های براده ی فلزی صفر میباشد. در نتیجه دقت این دستگاه ها به مراتب از دستگاه های دیگر بیشتراست.

همچنین در این سیستم فلزیاب حساسیت دستگاه تابع جریان مصرفی آن (%۸۰ سیم پیچ) است لذا عمر باطری در این دستگاهها پایین است. همانطور که اشاره شد مهم ترین اشکال این نوع فلزیاب ها عدم تفکیک آهن و غیرآهن میباشد که برای حل این مشکل نیز راه حل هایی وجود دارد ولی در اینصورت مدار بسیار پیچیده خواهد شد، در این حال دستگاه هایی که سیستم کاری VLF دارند این کار را براحتی انجام میدهند.

تست در حضور مشتری توسط خود مشتری انجام میشود.

خدمات پس از فروش :

بعد از اطمینان از اصالت و سالم بودن دستگاه حتما این به این نکته توجه کنید که شرکتی که دستگاه را از آن خرید میکنید دارای خدمات پس از فروش باشد تا در صورتی که بعد از خرید احتیاج به قطعه و یا آموزش داشتید بتوانید با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و یا حتی بتوانید دستگاه خود را ارتقا دهید.

محصولات شرکت افشار  نتیجه تلاش های متخصصین برای موجود سازی دستگاهای گنج یاب وفلزیابی که به نسبت قیمت بسیار پایین به کارایی بالایی رسیده اند،  توجه داشته داشته باشید در انتخاب و موجود کردن این دستگاها تحقیقات فراوانی انجام شده تا مردم به ازای پولی که پرداخت می کنند ازدستگاه کارایی بگیرند و نه صرفا جیب سودجویان این عرصه پر شود و همراه دستگاه خدمات پس از فروش و گارانتی ازشرکت ما تحویل میگرند.

 

برای کاتالوگ های شرکت فلزیاب افشار کلیک کنید.

برای مشاوره رایگان  خرید و فروش فلزیاب با کارشناسان شرکت فلزیاب افشار در تماس باشید.

شماره تماس کارشناس خرید فلزیاب و تعمیرات فلزیاب مهندس افشار 09371414171

 خط ثابت : 02144569250

تلگرام و اینستاگرام شرکت فنی مهندسی افشار:

اینستاگرام شرکت فلزیاب افشار

تلگرام شرکت فلزیاب افشار

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *